System do oceny ryzyka i weryfikacji informacji gospodarczych, oceny scoringowej

Gotowy system do wdrożenia z możliwością dopasowania do Twoich potrzeb.

System weryfikujący informacje gospodarcze i dokonujący scoringowej oceny wiarygodności podmiotu

Zaawansowany integrator baz danych z przeznaczeniem dla firm prowadzących proces oceny i weryfikacji kontrahenta. Ujednolica dostęp do kilkunastu niezależnych źródeł danych. Za jego pośrednictwem uzyskujemy dane zarówno z baz ogólnodostępnych (CEiDG, KRS, KNF), jak i wywiadowni gospodarczych, ubezpieczycieli, BIK czy giełd długów i wierzytelności.
Rozwiązanie pozwala na znaczną optymalizację kosztów pozyskania danych i automatyzację procesów związanych z ich przetwarzaniem do późniejszego wykorzystania.

Rezultat wdrożenia automatyzacji i robotyzacji procesów.

100%

Weryfikacji wykonywanych odręcznie 2017

90%

Weryfikacji wykonywanych automatycznie 2018

6 godzin

Czas trwania weryfikacji 2017

1 minuta

Czas trwania weryfikacji 2019

270

Ilość aktywnych klientów 2016

698

Liczba klientów 1-3 Q 2018

Potrzeba Klienta

Projekt trafił do Mint Software ze względu na zmianę strategii Pragma Faktoring S.A. w drugiej połowie 2016 roku, kiedy to firma ta zaczęła budować ofertę mikrofinansowania, których obsługa oparta jest w dużym stopniu na automatycznych rozwiązaniach IT. Wynikało to wprost ze strategii objętej przez klienta: pójście w kierunku produktów o mniejszych nominałach obsługiwanych systemowo, niższymi kosztami operacyjnymi w oparciu o narzędzia i technologie IT wraz z integracjami przez API.

Zadania i cele

Zbudowanie procesu finansowania pojedynczych faktur on-line klienta – stworzenie formularza, który pozwala na pozyskanie klienta on-line na zasadzie short-term (pragma.pl/sprzedaj fakturę) poprzez inicjowanie procesu sprzedaży, weryfikację tożsamości on-line (przelew weryfikacyjny), złożenie wniosku w głównym systemie Navi Pragma, dostosowanie do nowego strumienia biznesu

Wdrożenie systemu oceny ryzyka, ścieżek scoringowych oraz automatycznych ratingów dla klientów

Redukcja nakładu czasu: przeniesienie wszystkich usług mikrofinansowania do przestrzeni on-line tak, aby klienci MSP, instytucji finansowych i dystrybutorów mogli w zaledwie 2 godziny otrzymać na konto potrzebne pieniądze

Stworzenie bezpiecznej, wieloproduktowej platformy, łatwej w użyciu i zgodnej z wymogami UX, integrowalnej przez API i wielokanałowej

Zastosowane rozwiązanie

System był budowany przez 3 lata i, w efekcie, bada cały portfel: od dostawcy po odbiorców. W trakcie jego tworzenia okazało się, że – wraz ze zmianami potrzeb rynku – faktoring klasyczny, pod który tworzony był scoring, również musi ulec zmianie; po kolejnych iteracjach uległ znacznemu uproszczeniu.   

Wprowadzone rozwiązanie pozwoliło na wykorzystanie wszystkich ogólnodostępnych rejestrów. Coraz więcej systemów jest udostępnianych w formie interfejsów — API, a aplikacje wymieniają się między sobą informacjami. Zaprojektowany przez Mint Software system zbiera z tych różnych źródeł informacje, nadaje im odpowiednią rangę, co pozwala na błyskawiczną weryfikację firmy.

Do integracji z zewnętrznymi partnerami wykorzystaliśmy framework Symfony 3.4 i system kolejkowania RabbitMQ, tak aby zachować zarówno stabilność systemu, jak i minimalny czas oczekiwania na dane. Obecnie synchronizujemy się z dwunastoma dostawcami, dzięki czemu otrzymujemy komplet danych na temat każdego podmiotu.

Architektura została tak zaprojektowana, aby – przy minimalnej pracy developera – była elastyczna i dostosowywała się do zmian w strukturach danych dostarczanych nam przez zewnętrznych dostawców. Ciągły monitoring integracji pozwala nam na zminimalizowanie ryzyka przestoju bądź dostarczania błędnych danych. Dzięki zastosowaniu profili integracyjnych mamy pełną kontrolę nad zachodzącymi integracjami.

 

Wdrożenie

Mint Software podjął się razem z klientem prac projektowych, dzięki którym udało się doprecyzować: źródła danych, metody radzenia z duplikatami w bazach zewnętrznych, proces oceny ryzyka, możliwe automatyzacje.

W trakcie warsztatów został rozszerzony zakres projektu — dane z bazy podmiotów udostępnione zostały także innym systemom w infrastrukturze IT klienta, np. rozliczeniowemu i CRM. Następnie zostały zweryfikowane możliwości techniczne różnych dostawców, stworzona została struktura danych dla bazy podmiotów oraz zaimplementowany algorytm oceny ryzyka wraz z panelem do modyfikacji algorytmu przykładowo poprzez zmianę kryteriów oceny.

Na początku Mint Software skupił się na integracjach podstawowych, następnie dokładane były kolejne w ślad za pojawiającymi się nowymi możliwościami, jak np. weryfikacji aktywnego płatnika VATu czy krajowego rejestru zadłużonych.

Integrator jest w pełni gotów do dalszej rozbudowy; nie ma żadnych przeszkód, aby kolejne źródła były sprzęgane.

Korzyści dla Klienta

Skrócony do minimum czas weryfikacji zarówno podstawowej, jak i szerszej kontrahenta

Błyskawiczna selekcja: system pozwala zweryfikować i odrzucić w punkcie wyjścia 60% firm, którymi nie warto się zajmować, co pozwala na ogromną oszczędność czasu handlowca

Weryfikacja kilkudziesięciu warunków scoringowych równocześnie (automatyzacja)

Integracja z innymi systemami w firmie (dostęp innych działów do informacji biznesowej)

Fraud detection – ograniczenie potencjalnych wyłudzeń

Dostęp do historycznych ocen i zmian wiarygodności

Maksymalne uproszczenie interface’u z zachowaniem kluczowych informacji

Nasi programiści o systemie

Bartłomiej Zając, Architekt Rozwiązania, Mint Software

Chcąc uzyskać wysoką wydajność i dostępność rozwiązania, postawiliśmy na rozproszoną architekturę systemu. Dzięki temu system integrujący zachował skalowalność i umożliwia integrację kilkuset podmiotów na raz.

Referencje od naszego klienta

Jakub Holewa, Wiceprezes Pragma Faktoring SA

Dzięki fin-techowi Mint Software skróciliśmy okres od zgłoszenia nowego klienta do decyzji o jego przyjęciu z kilku dni do paru godzin.

Co możemy zrobić dla Ciebie ?

Masz pomysł, działający system, a może potrzebujesz dedykowanego oprogramowania bądź automatyzacji i robotyzacji procesów?

Skontaktuj się z nami już teraz.

Jesteśmy dla Ciebie

Jesteśmy dla Ciebie

+48 608 007 200

Wyślij nam maila

Wyślij nam maila

biuro@mintsoftware.pl

Poniedziałek - Piątek

Poniedziałek - Piątek

8:00 – 19:00

Mint Software

Mint Software

ul. Jasnogórska 23
31-358 Kraków

Powiedz nam jak możemy Ci pomóc ?


Odpowiemy do 24h

Na adres email bądź telefon jaki podałeś w formularzu.

Skontaktujemy się z Tobą

Rozmowa pomaga w wyznaczeniu celów projektu. Nasi specjaliści doradzą i wysłuchają Twoich potrzeb. Skontaktujemy się z Tobą, aby omówić szczegóły projektu.

Doradzimy i wycenimy

Dbamy o jakość, skalowalność oraz zgodność z wzorcami inżynierii oprogramowania. Podejście biznesowe do projektu to nasza codzienność.