Wielofunkcyjna platforma wyspecjalizowana w dystrybucji produktów finansowych on-line, dostępna 24/7
System informatyczny wspierający operacyjnie procesy sprzedaży usług finansowania oraz obsługi klientów – użytkowników. Umożliwia inicjację oraz finalizację procesu sprzedaży aż do uruchomienia wypłaty środków w 100% on-line, bez konieczności bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem PRAGMA GO. Może obsługiwać ruch pochodzący ze zdywersyfikowanych kanałów dystrybucji oraz funkcjonować w dowolnej polityce wizualnej jako white label dla firm o różnej skali działalności. Platforma z założenia jest otwarta na wdrożenia kolejnych produktów finansowych.
Rezultat wdrożenia automatyzacji i robotyzacji procesów.
Wartość sfinansowanych faktur 1 Q 2017
Wartość sfinansowanych faktur 2 Q 2018
Portfel 1 Q 2017
Portfel 2 Q 2018
Liczba klientów 1-3 Q 2017
Liczba klientów 1-3 Q 2018
Rentowność 1 Q 2017
Rentowność 2 Q 2018
Potrzeba Klienta
Projekt trafił do Mint Software ze względu na zmianę strategii Pragma Faktoring S.A. w drugiej połowie 2016 roku, kiedy to firma ta zaczęła budować ofertę mikrofinansowania, których obsługa oparta jest w dużym stopniu na automatycznych rozwiązaniach IT. Wynikało to wprost ze strategii objętej przez klienta: pójście w kierunku produktów o mniejszych nominałach obsługiwanych systemowo, niższymi kosztami operacyjnymi w oparciu o narzędzia i technologie IT wraz z integracjami przez API.
Zadania i cele
Zbudowanie procesu finansowania pojedynczych faktur on-line klienta – stworzenie formularza, który pozwala na pozyskanie klienta on-line na zasadzie short-term (pragma.pl/sprzedaj fakturę) poprzez inicjowanie procesu sprzedaży, weryfikację tożsamości on-line (przelew weryfikacyjny), złożenie wniosku w głównym systemie Navi Pragma, dostosowanie do nowego strumienia biznesu
Wdrożenie systemu oceny ryzyka, ścieżek scoringowych oraz automatycznych ratingów dla klientów
Redukcja nakładu czasu: przeniesienie wszystkich usług mikrofinansowania do przestrzeni on-line tak, aby klienci MSP, instytucji finansowych i dystrybutorów mogli w zaledwie 2 godziny otrzymać na konto potrzebne pieniądze
Stworzenie bezpiecznej, wieloproduktowej platformy, łatwej w użyciu i zgodnej z wymogami UX, integrowalnej przez API i wielokanałowej
Zastosowane rozwiązanie
Zasadniczym priorytetem przy tworzeniu aplikacji było high availability. Zastosowaliśmy technologię mikroserwisową, która umożliwiła nam wydzielenie serwisu służącego do walidacji i przyjmowania wniosków oraz obsługę partnerów zewnętrznych poprzez REST API, jak i serwisu frontowego napisanego w technologii React.js.
Część front-endowa została zaprojektowana w sposób przyjazny dla klienta, aby użytkownik mógł składać wnioski bez potrzeby osobistego kontaktu z doradcą. Kwestia user experience jest w tego typu strategiczna, dlatego zgodnie z zaleceniami klienta wdrożyliśmy narzędzie monitorujące ruch użytkowników, które pozwala śledzić zachowania praktycznie w czasie bieżącym i udoskonalać produkt po przedstawieniu zaleceń klientowi. W ten sposób maksymalizujemy wydajność i użyteczność aplikacji, jak i minimalizujemy problemy związane ze składaniem wniosku i stratami ruchu.
Dzięki zastosowaniu w serwisie obsługującym składanie wniosków najnowszych technologii, takich jak Symfony 4.1 czy PHP7.3 mogliśmy w pełni go przetestować zarówno testami jednostkowymi, jak i behawioralnymi. Z kolei technologia Behat pozwoliła nam na pełne przetestowanie aplikacji pod kątem wydajności, jak i poprawności działania serwisu.
Najnowsza wersja PHP 7.3 pozwala na zwiększenie wydajności i bezpieczeństwa aplikacji. Technologia mikroserwisowa i wykorzystanie Symfony 4.1 pozwoliły nam na wystawienie API REST tak, aby potencjalni partnerzy mogli się zintegrować z nami poprzez ich aplikacje. Dzięki temu składanie formularzy jest elastyczne a każdy, kto chce się zintegrować i złożyć wniosek ma do dyspozycji dwie ścieżki: brandowany formularz lub API.
Wdrożenie
Po szeregu konsultacji i warsztatów, analizie otoczenia zewnętrznego, potrzeb klientów, głównych trendów produktów i usług finansowych oraz dostępności nowych technologii rozwój technologiczny Pragma GO stał się strategicznym projektem Pragma Faktoring S.A. Użyteczność platformy pozwoliła klientowi zbudować przewagę konkurencyjną najszerszej oferty mikrofinansowania on-line na rynku.
Poprzez konsultacje z działami: handlowym, operacyjnym, ryzyka wraz z zespołem analityków biznesowych z Mint Software krok po kroku tworzyliśmy specyfikację poszczególnych produktów, które stanowiły później podstawę do uruchomienia procesu produkcyjnego. Podczas setek spotkań warsztatowych wykuwały się poszczególne elementy wszystkich trzech produktów.
Etapy realizacji produktów:
mikrofaktoring
nanofaktoring
limit zakupowy
Korzyści dla Klienta
Intuicyjny proces zawierania umowy w pełni on-line, wraz z autoryzacją mailem bądź SMSem, gwarantujący decyzję o finansowaniu do 2 h
Brak pisemnych wniosków i oświadczeń
Zamiana faktury na gotówkę w 2 godziny – wszystkie wypłaty realizowane przelewem ekspresowym
Automatyzacja scoringu spiętego z bazami danych
Komunikacja automatyczna ze stronami transakcji
Rozwój usług mikrofinansowania
Dywersyfikacja źródeł przychodu i modeli finansowania
Możliwość obsługiwania jak najszerszej gamy produktów
Ogromna przewaga nad konkurencją
Oszczędności wynikające z automatyzacji procesu
Potencjał na skalowalność wszystkich produktów
Nasi programiści o systemie

Bartłomiej Zając, Architekt Rozwiązania, Mint Software
Widząc zapotrzebowanie na zwiększenie dostępności systemu, postanowiliśmy wydzielić mikroserwis, który na chwilę obecną jest w stanie przyjąć ok. 1000 wniosków na sekundę. Ciągły rozwój aplikacji zwiększy zarówno bezpieczeństwo, jak i performance aplikacji.
Referencje od naszego klienta

Daniel Mączyński, Wiceprezes Zarządu Pragma Faktoring S.A.
Dzięki skutecznej realizacji projektu przez Mint Software nasza firma posiada na dzień dzisiejszy najszerszą ofertę usług pozyskiwanych i obsługiwanych on-line, co stanowi główny element przewagi nad konkurencją Pragmy Faktoring S.A. Dzięki temu linia Pragma GO jest dzisiaj najszybciej rozwijającą się linią biznesową w grupie Pragma.
Powiedz nam jak możemy Ci pomóc ?
Odpowiemy do 24h
Na adres email bądź telefon jaki podałeś w formularzu.
Skontaktujemy się z Tobą
Rozmowa pomaga w wyznaczeniu celów projektu. Nasi specjaliści doradzą i wysłuchają Twoich potrzeb. Skontaktujemy się z Tobą, aby omówić szczegóły projektu.
Doradzimy i wycenimy
Dbamy o jakość, skalowalność oraz zgodność z wzorcami inżynierii oprogramowania. Podejście biznesowe do projektu to nasza codzienność.