Automatyzacja i robotyzacja księgowań w systemie do płatności leasingiem

Gotowa automatyzacja i robotyzacja księgowań z możliwością dopasowania do Twoich potrzeb.

LeaseLink, dla którego wykonaliśmy automatyzację części procesów, to platforma umożliwiająca płatności leasingiem na zasadzie szybkiego przelewu za zakupy przedsiębiorców (B2B, MSP, SOHO)

LeaseLinkiem można zapłacić zarówno w sklepach internetowych, jak i punktach stacjonarnych. Dzięki autorskiej aplikacji usługa jest w pełni zdigitalizowana, pozbawiona dostarczania wniosków i dokumentów, trwa zaledwie 10 minut i jest dostępna 24 h/7!

Rezultat wdrożenia automatyzacji i robotyzacji procesów: skalowalność biznesu

5 mln zł

wartość pozyskanego biznesu w 2016 r.

67 mln zł

wartość pozyskanego biznesu w 2018 r.

790

podpisanych nowych umów w 2016 r.

15 000

podpisanych nowych umów w 2018 r.

37 000

ilość zrealizowanych faktur w 2017 r.

155 000

ilość zrealizowanych faktur w 2018 r.

Potrzeba Klienta

W 2016 roku w młodą spółkę LeaseLink.pl – start-up, który stworzył aplikację pozwalającą na obsłużenie wniosków, zdefiniowanie umów i wystawianie faktur –  zainwestowała Grupa Pragma. Za sprawą bardzo szybko osiągniętych nowych celów, biznes zaczął dynamicznie się rozwijać, a dotychczasowy mechanizm przestał wystarczać.

Uprzedni system księgowy był obsługiwany jedynie przez program Symfonia, który nie był przystosowany do leasingu i stanowił wąskie gardło dla rosnącej ilości operacji. Nie był w stanie przetwarzać napływającej, wciąż zwiększającej się ilości danych. Pojawiła się potrzeba stworzenia Systemu Middleware, który pozwoliłby zautomatyzować procesy przesyłania danych pomiędzy programem Back Office LeaseLinku a programem finansowo-księgowym – systemu, który procesowałby już nie kilka, ale 1,5 tysiąca umów miesięcznie.

Konieczne stało się także odciążenie pracowników: procesy wykonywane dotychczas ręcznie wymagały automatyzacji. Automatyzacja i robotyzacja była ponadto warunkiem sine qua non obsługi wzrastającej ilości procesów. Pozwoliła także, przy utrzymaniu tego samego poziomu zatrudnienia, na obsłużenie kilkusetkrotnego wzrostu ilości przetwarzanych operacji (umów i faktur).

Zadania i cele

Integracja Back Office LeaseLink.pl z systemem finansowo-księgowym Symfonia ERP

Automatyzacja integracji

Automatyzacja księgowań i rozrachunków

Stworzenie systemu controllingu służącego monitorowaniu firmy i analizie danych finansowych

Zastosowane rozwiązanie

Po konsultacjach zespołu Mint Software z Zarządem LeaseLink oraz ich działem księgowości zaprojektowaliśmy System Middleware dopasowany do potrzeb klienta. System został zrealizowany zgodnie z wzorcem ETL, w technologii Microsoft.NET i Windows Communication Foundation.

Ten nowy kanał komunikacyjny — łączący dwa systemy i działający wedle całkiem nowej logiki — miał być w pełni automatyczny i bezobsługowy oraz miał zasilać system księgowy nowymi danymi w sposób zgodny z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości.

Zgodnie z zamysłem miał umożliwiać transfer danych i automatyczne rejestrowanie ich w programie księgowym zawierającym różnorodne kategorie: pakiety przychodowe, wyciągi bankowe, harmonogramy umów, cesje umów, wypowiedzenia, wznowienia i rozliczenia.  

Ponadto, zaprojektowany system pozwalał na nadzór właścicielski, controlling, agregowanie danych zarówno z systemu Back Office, jak i z programu Finansowo – Księgowego w układzie, który pozwalał na analitykę zarządczą.

Wdrożenie

Mint Software przez trzy lata usprawniał, modernizował i ulepszał nasz system. Cały czas były dodawane elementy, system trzeba było uefektywniać. W międzyczasie zmieniła się np. struktura danych w bazie Back Office albo pojawiały się nowe konta i produkty, nieustannie trzeba było coś poszerzać. Mint Software nie miał z tym najmniejszego problemu to zespół elastyczny i w niezwykle twórczy sposób podchodzący do klienta.

Jacek Obrocki, Członek Zarządu LeaseLink.pl

Stworzony System Middleware umożliwił

Zmianę struktury danych na taką, która jest właściwa dla programu finansowo-księgowego

Księgowanie ogromnej ilości danych, operacji, transakcji — na poziomie porównywalnym do największych leasingodawców w kraju

Przesyłanie danych i automatyzację procesów księgowych programu komputerowego

Automatyczne odzwierciedlanie w programie księgowym informacji, operacji i rozrachunków, które pojawiają się w systemie Back Office

Referencje od naszego klienta

Jacek Obrocki, Członek Zarządu LeaseLinku

Bez kompetencji Mint Software nie byłoby możliwe dalsze rozwijanie naszego systemu. Dzięki temu, że znali się zarówno na back-endzie, jak również na Symfonii, stworzyli dla nas rozwiązanie, którego nie było dotychczas na rynku.

Co możemy zrobić dla Ciebie ?

Masz pomysł, działający system, a może potrzebujesz dedykowanego oprogramowania bądź automatyzacji i robotyzacji procesów?

Skontaktuj się z nami już teraz.

Jesteśmy dla Ciebie

Jesteśmy dla Ciebie

+48 608 007 200

Wyślij nam maila

Wyślij nam maila

biuro@mintsoftware.pl

Poniedziałek - Piątek

Poniedziałek - Piątek

8:00 – 19:00

Mint Software

Mint Software

ul. Jasnogórska 23
31-358 Kraków

Powiedz nam jak możemy Ci pomóc ?


Odpowiemy do 24h

Na adres email bądź telefon jaki podałeś w formularzu.

Skontaktujemy się z Tobą

Rozmowa pomaga w wyznaczeniu celów projektu. Nasi specjaliści doradzą i wysłuchają Twoich potrzeb. Skontaktujemy się z Tobą, aby omówić szczegóły projektu.

Doradzimy i wycenimy

Dbamy o jakość, skalowalność oraz zgodność z wzorcami inżynierii oprogramowania. Podejście biznesowe do projektu to nasza codzienność.