LeaseLink, dla którego wykonaliśmy automatyzację części procesów, to platforma umożliwiająca płatności leasingiem na zasadzie szybkiego przelewu za zakupy przedsiębiorców (B2B, MSP, SOHO)
LeaseLinkiem można zapłacić zarówno w sklepach internetowych, jak i punktach stacjonarnych. Dzięki autorskiej aplikacji usługa jest w pełni zdigitalizowana, pozbawiona dostarczania wniosków i dokumentów, trwa zaledwie 10 minut i jest dostępna 24 h/7!
Rezultat wdrożenia automatyzacji i robotyzacji procesów: skalowalność biznesu
wartość pozyskanego biznesu w 2016 r.
wartość pozyskanego biznesu w 2018 r.
podpisanych nowych umów w 2016 r.
podpisanych nowych umów w 2018 r.
ilość zrealizowanych faktur w 2017 r.
ilość zrealizowanych faktur w 2018 r.
Potrzeba Klienta
W 2016 roku w młodą spółkę LeaseLink.pl – start-up, który stworzył aplikację pozwalającą na obsłużenie wniosków, zdefiniowanie umów i wystawianie faktur – zainwestowała Grupa Pragma. Za sprawą bardzo szybko osiągniętych nowych celów, biznes zaczął dynamicznie się rozwijać, a dotychczasowy mechanizm przestał wystarczać.
Uprzedni system księgowy był obsługiwany jedynie przez program Symfonia, który nie był przystosowany do leasingu i stanowił wąskie gardło dla rosnącej ilości operacji. Nie był w stanie przetwarzać napływającej, wciąż zwiększającej się ilości danych. Pojawiła się potrzeba stworzenia Systemu Middleware, który pozwoliłby zautomatyzować procesy przesyłania danych pomiędzy programem Back Office LeaseLinku a programem finansowo-księgowym – systemu, który procesowałby już nie kilka, ale 1,5 tysiąca umów miesięcznie.
Konieczne stało się także odciążenie pracowników: procesy wykonywane dotychczas ręcznie wymagały automatyzacji. Automatyzacja i robotyzacja była ponadto warunkiem sine qua non obsługi wzrastającej ilości procesów. Pozwoliła także, przy utrzymaniu tego samego poziomu zatrudnienia, na obsłużenie kilkusetkrotnego wzrostu ilości przetwarzanych operacji (umów i faktur).
Zadania i cele
Integracja Back Office LeaseLink.pl z systemem finansowo-księgowym Symfonia ERP
Automatyzacja integracji
Automatyzacja księgowań i rozrachunków
Stworzenie systemu controllingu służącego monitorowaniu firmy i analizie danych finansowych
Zastosowane rozwiązanie
Po konsultacjach zespołu Mint Software z Zarządem LeaseLink oraz ich działem księgowości zaprojektowaliśmy System Middleware dopasowany do potrzeb klienta. System został zrealizowany zgodnie z wzorcem ETL, w technologii Microsoft.NET i Windows Communication Foundation.
Ten nowy kanał komunikacyjny — łączący dwa systemy i działający wedle całkiem nowej logiki — miał być w pełni automatyczny i bezobsługowy oraz miał zasilać system księgowy nowymi danymi w sposób zgodny z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości.
Zgodnie z zamysłem miał umożliwiać transfer danych i automatyczne rejestrowanie ich w programie księgowym zawierającym różnorodne kategorie: pakiety przychodowe, wyciągi bankowe, harmonogramy umów, cesje umów, wypowiedzenia, wznowienia i rozliczenia.
Ponadto, zaprojektowany system pozwalał na nadzór właścicielski, controlling, agregowanie danych zarówno z systemu Back Office, jak i z programu Finansowo – Księgowego w układzie, który pozwalał na analitykę zarządczą.
Wdrożenie
Mint Software przez trzy lata usprawniał, modernizował i ulepszał nasz system. Cały czas były dodawane elementy, system trzeba było uefektywniać. W międzyczasie zmieniła się np. struktura danych w bazie Back Office albo pojawiały się nowe konta i produkty, nieustannie trzeba było coś poszerzać. Mint Software nie miał z tym najmniejszego problemu – to zespół elastyczny i w niezwykle twórczy sposób podchodzący do klienta.
Jacek Obrocki, Członek Zarządu LeaseLink.pl
Stworzony System Middleware umożliwił
Zmianę struktury danych na taką, która jest właściwa dla programu finansowo-księgowego
Księgowanie ogromnej ilości danych, operacji, transakcji — na poziomie porównywalnym do największych leasingodawców w kraju
Przesyłanie danych i automatyzację procesów księgowych programu komputerowego
Automatyczne odzwierciedlanie w programie księgowym informacji, operacji i rozrachunków, które pojawiają się w systemie Back Office
Referencje od naszego klienta

Jacek Obrocki, Członek Zarządu LeaseLinku
Bez kompetencji Mint Software nie byłoby możliwe dalsze rozwijanie naszego systemu. Dzięki temu, że znali się zarówno na back-endzie, jak również na Symfonii, stworzyli dla nas rozwiązanie, którego nie było dotychczas na rynku.
Powiedz nam jak możemy Ci pomóc ?
Odpowiemy do 24h
Na adres email bądź telefon jaki podałeś w formularzu.
Skontaktujemy się z Tobą
Rozmowa pomaga w wyznaczeniu celów projektu. Nasi specjaliści doradzą i wysłuchają Twoich potrzeb. Skontaktujemy się z Tobą, aby omówić szczegóły projektu.
Doradzimy i wycenimy
Dbamy o jakość, skalowalność oraz zgodność z wzorcami inżynierii oprogramowania. Podejście biznesowe do projektu to nasza codzienność.